
10 ມ.ກ. ສະພາບການຊື້ຂາຍໝາກກາເຟ ໃນສົກປີ 2019-2020
ສະມາຄົມກາເຟລາວ ໄດ້ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕາມພາລະບົດບາດຂອງຕົນຢ່າງຕັ້ງຫນ້າ ຮອບດ້ານ, ເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ວຽກງານໂຄສະນາຊື່ສຽງຂອງກາເຟລາວ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເປັນປະຈໍາ, ຝືກອົບຮົມໃຫ້ແກ່ຊາວສວນຜູ້ຜະລິດກາເຟ ໃນການຜະລິດກາເຟຄຸນະພາບ, ແລະ ສ້າງເປັນສູນຮຽນຮູ້ເພື່ອໃຫ້ຊາວສວນກາເຟໄດ້ເຂົ້າເຖິງຂໍ້ມູນຂ່າວສານຕ່າງໆ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.
1. ສະພາບການຊື້-ຂາຍໝາກກາເຟ
ປະຈຸບັນນີ້ ສະມາຄົມກາເຟລາວ ມີສະມາຊິກທັງໝົດ 66 ຫົວໜ່ວຍ: ພາຍໃນ 41 ຫົວໜ່ວຍ, ຕ່າງປະເທດ 25 ຫົວໜ່ວຍ, ປະຈຸບັນມີບໍລິສັດທີ່ເປີດການເກັບຊື້ ແລະ ມີໂຮງງານທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານສາກົນ ດັ່ງນີ້:
- ກຸ່ມບໍລິສັດດາວເຮືອງ
- ບໍລິສັດເພັດສະຫວ່າງຮ່ວມພັດທະນາກາເຟ
- ບໍລິສັດກາດເກ້ລາວ( ປາກຊ່ອງ, ທ່າແຕງ, ເລົ່າງາມ)
- ບໍລິສັດ ກາເຟມິ່ງຕ້ຽນລາວ
- ບໍລິສັດ ກາເຟ ທາຍຮົ່ວ ລາວ
- ບໍລິສັດ ປາກຊ່ອງໄຮແລນ
- ບໍລິສັດ ອາວສະແປນບໍລະເວນ
- ບໍລິສັດ ກິ່ມແຫງ້ນ ພັດທະນາກະສິກໍາ
ລາຄາການຊື້ຂາຍໝາກກາເຟໃນປີນີ້ ແມ່ນເຫັນໄດ້ວ່າລາຄາຢູ່ໃນລະດັບ ດີ
1.1 ກາເຟນ້ອຍ Arabica
ໝາກແດງ
ເດືອນ 10/2019 ລາຄາ ສູງສຸດ 2.500 ກີບ/ກິໂລ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ 1.500 ກີບ/ກິໂລ
ເດືອນ 11/2019 ລາຄາ ສູງສຸດ 2.900 ກີບ/ກິໂລ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ 2.500 ກີບ/ກິໂລ
ເດືອນ 12/2019 ລາຄາ ສູງສຸດ 3.200 ກີບ/ກິໂລ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ 2.800 ກີບ/ກິໂລ
ໝາກຂາວ
ເດືອນ 12/2019 ລາຄາ ສູງສຸດ 16,500 ກີບ/ກິໂລ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ 15,000 ກີບ/ກິໂລ
ສັງເກດເຫັນໄດ້ວ່າການຊື້ຂາຍຜົນຜະລິດຂອງລະດູການມີຄວາມຄືກຄື້ນ ແລະ ລາຄາແມ່ນສູງກວ່າຕະຫຼາດໂລກ ເນື່ອງມາຈາກຜົນຜະລິດປີ້ນີ້ສຸກບໍ່ພ້ອມກັນ, ເຊີ່ງໃນທຸກໆປີເມື່ອຮອດເດືອນ 12 ແມ່ນເກັບຜົນຜະລິດກາເຟນ້ອຍງວດສຸດທ້າຍ ແຕ່ພິເສດປີນີ້ງວດສຸດທ້າຍແມ່ນເລື່ອນມາຮອດເດືອນ 01/2020 ອາດເປັນຍ້ອນສະພາບອາກາດປ່ຽນແປງ.
1.2 ກາເຟກາງ Robusta
ເລີ່ມຕົ້ນການຊື້ຂາຍ ແມ່ນທ້າຍເດືອນ 12 /2019 ລາຄາ ສູງສຸດແມ່ນ 12,500 ກີບ/ກິໂລໝາກຊ້ອມ, ລາຄາຕໍ່າສຸດ ແມ່ນ 11,000 ກີບ/ກິໂລໝາກຊ້ອມ(ການເກັບຜົນຜະລິດອາດຈະຮອດຕົ້ນເດືອນ 03/2020) ສ່ວນຄາຄາແມ່ນຢູ່ໃນລະດັບດຽວກັນຂອງປີ 2019.
2. ການສົ່ງອອກ
ການສົ່ງອອກແຕ່ເດືອນ 01/2019 ຮອດ ເດືອນ 12/2019 ຈໍານວນ 20,297.80 ໂຕນ ມູນ 42,517,965.38 USD
- ກາເຟນ້ອຍ Arabica 16,016.35 ໂຕນ ມູນຄ່າ 36,234,647.94 $
- ກາເຟກາງ Robusta 4,247.70 ໂຕນ ມູນຄ່າ 6,188,804.40 $
- ກາເຟຂົ້ວ Roast 6.75 ໂຕນ ມູນຄ່າ 58,513.04 $
3. ຂໍ້ສະດວກ ແລະ ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກ
3.1 ຂໍ້ສະດວກ
ການຊື້ຂາຍໝາກກາເຟ ມີລັກສະນະຄືກຄື້ນກວ່າທຸກປີທີ່ຜ່ານມາ
ສະມາຄົມກາເຟລາວ ຮ່ວມກັບໂຄງການເຟດລາວ ຄະນະວິທະຍາສາດສັງຄົມ, ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ທີ່ໄດ້ຮັບທືນສະຫນັບສະໜູນຈາກມູນລະນິທິ ປະເທດສະວິສເຊີແລນ ສ້າງ website: http://laocoffeeproductprice.la ທີ່ເປັນ ເວັບໄຊ້ທີ່ສະຫນອງຂໍ້ມູນດ້ານລາຄາການຊື້ຂາຍໝາກກາເຟ ປະຈໍາວັນຂອງແຕ່ລະບໍລິສັດ, ແຕ່ລະເຂດເມືອງ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນສາມາດເຂົ້າເຖີງໄດ້, ລາຄາຂອງຕະຫຼາດໂລກອີກດ້ວຍ ແລະ ອື່ນໆ. ນອກຈາກນີ້ຍັງໄດ້ເຄື່ອນໄຫວເປີດຊຸດຝືກອົບຮົມໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນກໍຄືຊາວສວນກາເຟ ແລະ ນັກຮຽນມັດທະຍົມຢູ່ບ້ານ ຫຼັກ 35, ບ້ານ ດົງ ແລະ ບ້ານ ພໍ່ເຂັມ ເພື່ອເຂົ້າໃຈໃນການນໍາໃຊ້ເວບດັ່ງກ່າວ.
ການຍົກເລີກການເກັບພັນທະອາກອນຕ່າງໆທີ່ເຄີຍເກັບຜ່ານມາທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງຂອງພາກລັດ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ປະກອບການມີຄວາມສະດວກວ່ອງໄວໃນການດໍາເນີນເອກະສານການສົ່ງອອກ.
ການສ້າງຈຸດປະສານງານຢູ່ 03 ເມືອງໄດ້ສໍາເລັດ ໃນການສະໜອງຂໍ້ມູນຂ່າວສານທີ່ສໍຳຄັນຕ່າງໆແກ່ເຂົາເຈົ້າ.
ເປັນທີ່ປືກສາແກ່ບັນດາບໍລິສັດສະມາຊິກໃນການເຄື່ອນໄຫວ ແລະ ອໍານວຍຄວາມສະດວກແກ່ເຂົາເຈົ້າ ປະສານກັບພາກລັດ.
3.2 ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກ
ຄວາມເຂົ້າໃຈຂອງຜູ້ປະກອບການບາງທ່ານຕໍ່ກັບແຈ້ງການ 4585 ຂອງກະຊວງການເງິນ ຍັງບໍ່ທັນມີຄວາມເຂົ້າໃຈພຽງພໍ ແລະ ເຂົ້າໃຈກັນຄົນລະຮູບແບບຂອງເຈົ້າຫນ້າທີ່ສວຍສາອາກອນ. ແລະ ຍັງມີແຂວງສາລະວັນ ຍັງບໍທັນປະຕິບັດຕາມແຈ້ງການສະບັບດັ່ງກ່າວເທື່ອ ຍັງຄົງການເກັບໃນຮູບແບບເດີມ.
ຄວາມເຂົ້າໃຈໃນການນຳໃຊ້ສື່ອອນໄລຂອງປະຊາຊົນຍັງຕໍ່າ, ຄວາມເອົາໃຈໃສ່ຂອງເຂົາເຈົ້າຍັງບໍ່ທັນມີຄວາມກະຕືລືລົ້ນໃນການເຂົ້າຮ່ວມ.
ການຄວບຄຸມໃນການຄຸມຄອງຕົວເລກການສົ່ງອອກຂອງບັນດາແຂວງຍັງບໍ່ທັນມີຄວາມຊັດເຈນ.